Arbeiderpartiet logo

Vilkår

  1. Avtalen

Avtalen gjelder salg foretatt av Strømmes24 AS (org.nr. 937 234 120).

Salgsgjenstandenes spesifikasjoner, kvalitet og volum skal avtales for hvert kjøp i en Ordrebekreftelse.

  1. Partene

  • Leverandør:

Strømmes24 AS

Rigetjønnveien 14
4626 Kristiansand
Norge

Epost: power.support@strommes24.no

Tlf:          +47 38 12 01 00

Org nr: 937 234 120

  • Kjøper:

Power varehus og franchisetakere.

  • Leveringstid:

Ordrer blir sendt ut fra lager på tirsdager. Ukentlig bestillingsfrist er innen mandag kl. 12:00.
Estimert framføringstid med transportør er 1-3 dager i Norge, 2-5 dager til Sverige og Danmark, og 4-7 dager til Finland.

  • Incoterms

DDP, dersom ikke annet er avtalt.

  1. Avtaleinngåelse

Ved aksept av Ordrebekreftelse godtar Kjøper også disse generelle salgsvilkårene. Dersom Kjøper ikke kommer med innsigelser til Ordrebekreftelsen innen 2 dager etter mottak av denne, skal Ordrebekreftelsen anses som akseptert.

  1. Avtalens dokumenter

Avtalen består av avtalen med Leverandøren og Power International AS, Ordrebekreftelsen og disse generelle avtalevilkår. Dersom det er motstrid mellom bestemmelser i avtalen, disse generelle avtalevilkår og Ordrebekreftelse, skal Avtalen og deretter Ordrebekreftelsen ha forrang.

  1. Levering

Levering finner sted når de bestilte varene er levert på avtalt sted til avtalt tid. Leverandøren forplikter seg ikke under noen omstendigheter til å levere på et fastsatt tidspunkt, men forplikter seg til etter beste evne å levere de avtalte varer så raskt som mulig.

  1. Leverandørens plikter

Leverandøren forplikter seg til å levere bestilte varer med avtalt kvalitet og volum.

For alle tilfelle skal varene ha levetid som er ventelig for denne typen produkt. Varene skal inneholde godkjente materialer og være produsert i samsvar med gjeldende lovgivning.

  1. Ansvar for underleverandører

Leverandør har ansvar for at underleverandører eller tredjepart som utfører oppgaver på Leverandørens vegne oppfyller samtlige krav i denne Avtalen.

  1. Vederlag og prisjusteringer

Pris skal avtales i Ordrebekreftelse. Det er bare prisinformasjon som avtales i Ordrebekreftelse som skal anses som bindende. Kostnader til transport er inkludert, med mindre annet avtales særskilt. Ved ordrer under avtalt minstebeløp kommer et avtalt fraktbeløp som informert om i nettbutikken.

Alle varer skal betales i avtalt valuta.  Alle priser er inkl. toll, men eksklusive mva.

  1. Betalingsforpliktelser

Kjøper skal betale varene innen Fri måned + 30 dager fra fakturadato. Dersom Kjøper ikke betaler på forfall kan Leverandør kreve rente av det beløp som er forfalt til betaling, i henhold til lov 17. desember 1976 nr. 100 om renter ved forsinket betaling m.m. (forsinkelsesrenteloven).

  1. Lagerhold

Det er avtalt mellom Leverandøren og Power International AS at varesortimentet skal oppbevares på Leverandørens lager i Norge.

  1. Eiendomsrett og risikoovergang

Eiendomsrett for varene tilfaller Kjøper på tidspunkt for Kjøpers betaling. Risiko for varene går over på Kjøper når varene er levert i henhold til punkt 4.

  1. Mislighold

Det foreligger mislighold fra Leverandørens side dersom bestilte varer ikke leveres i samsvar med kvalifikasjoner, krav og volum som avtalt.

  1. Varsling

Kjøper skal straks reklamere overfor Leverandør så snart Kjøper kan konstatere mislighold. Dersom Kjøper ikke reklamerer innen 10 dager mister Kjøper sin rett til å kreve misligholdsbeføyelser. Kjøpere skal dokumentere reklamasjonen skriftlig inkludert bilder og sende prøve(er) til Leverandøren.

Dersom Leverandør er forhindret fra å overholde sine plikter etter Avtalen, skal Kjøper straks varsles skriftlig. Varselet skal angi årsaken til manglende etterlevelse og beskrive hvilke tiltak Leverandør har iverksatt for å levere i henhold til Avtale.

  1. Retting

Leverandøren har i en periode på 30 dager etter reklamasjon fra Kjøper rett til å utbedre feilen. I denne perioden har Kjøper ikke krav på å gjøre gjeldende andre misligholdsbeføyelser.

Dersom de bestilte varene er produkter som tilpasses og tilvirkes særskilt for Kjøper, har Leverandør krav på å rette feilen i en periode på 90 dager fra reklamasjon. I denne perioden har Kjøper ikke krav på å gjøre gjeldende andre misligholdsbeføyelser.

  1. Prisavslag

Dersom det foreligger mislighold som ikke avhjelpes har Kjøper rett til å kreve prisavslag. Prisavslaget skal tilsvare redusert verdi av leverte varer. Prisavslag skal hensyntas ved et eventuelt erstatningskrav fra Kjøper.

  1. Heving

Dersom misligholdet er å anse som vesentlig, kan Kjøper heve avtalen med øyeblikkelig virkning, så lenge misligholdet ikke kan tilskrives årsaker Kjøper skal hefte for.

  1. Erstatning

Hver Part kan kreve erstatning for tap som skyldes mangler, forsinkelser eller mislighold av Avtalens forpliktelser. Indirekte tap kan ikke kreves erstattet av noen part. Begrepet indirekte tap omfatter, men er ikke begrenset til, tapt fortjeneste.

  1. Avbestilling

Kjøper kan ikke kreve å avbestille varer etter at Leverandør har utstedt sin Ordrebekreftelse.

  1. Konkurs

Hvis det åpnes gjeldsforhandlinger, akkord eller konkurs, eller annen form for kreditorstyring hos en av Partene, kan den andre Parten heve avtalen med øyeblikkelig virkning.

  1. Force Majeure

Dersom det oppstår situasjoner som skal anses som Force Majeure, og partene ikke klarer å avhjelpe hindringene, suspenderes begge parters forpliktelser etter avtalen. Den andre parten skal varsles om Force Majeure så snart som mulig. Dersom Force Majeure ikke opphører innen 90 dager etter at varsel om Force Majeure ble mottatt av den annen part, kan Kjøper heve avtalen. Kjøper betaler avtalt pris for de varer som ble bestilt før Force Majeure oppstod. Partene kan ikke rette andre krav mot hverandre som følge av avslutning av avtalen etter denne bestemmelsen.

Kundesupport

Ta gjerne kontakt dersom du lurer på noe.